Po co jest szkoła? | Mateusz Ferfecki
Wczoraj napisał do mnie młody chłopak, który zaczął już zarabiać pieniądze, ale zupełnie nie wie jak się z tego rozliczać. No bo niby skąd? Przecież nikt nas tego nie uczy, a już na pewno nie szkoła. Jeżeli nie mamy wokół siebie nikogo z kim możemy o tym porozmawiać, no to pojawia się kłopot…

Co daje ten nasz system edukacji?

Ja na początku miałem bardzo podobnie, z tym że wiedziałem kogo zapytać o radę. Ale ostatecznie i tak wszystkiego musiałem uczyć się na własną rękę.

Absolwenci technikum potrafią obliczyć logarytm o podstawie 10 z wartości bezwzględnej z pierwiastka drugiego stopnia ze 100 (a przynajmniej zgodnie z obowiązującą podstawą programową powinni potrafić to zrobić).

Ale za to nie potrafią rozliczyć zarobionych pieniędzy, nie wiedzą jak działają koszty uzyskania przychodu, nie potrafią wystawić rachunku do zawartej umowy, a czasem nawet napisać porządnego CV.

Moje doświadczenie

W mojej firmie pracowało już kilka młodych osób i jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, żeby ktoś za pierwszym razem poprawnie wystawił mi dokumenty rozliczeniowe. I najczęściej nie wynikało to z jakiegoś drobnego błędu, tylko z zupełnej nieznajomości systemu i tego, co się w tych dokumentach znajduje. I nie były to osoby, które nie radzą sobie ze szkołą, a wręcz przeciwnie!

Tak więc, teoria swoje, a PRAKTYKA swoje…

 

O autorze

W wieku 14 lat rozpocząłem swoją przygodę z działalnością internetową. Prowadziłem wtedy kanał na YouTube. Na jego fundamentach zakładałem własne sklepy internetowe w branży gamingowej. Dzięki tym doświadczeniom nauczyłem się bardzo wielu rzeczy z dziedziny marketingu internetowego, co pozwoliło mi na założenie agencji interaktywnej Matezun. W ciągu kilku lat działania współpracowałem już z ponad 150 firmami z różnych branż.

Nauczyłem się wielu technik i strategii marketingowych, które można wykorzystywać do promocji marki. Dzięki zdobytej wiedzy prowadzę konsultacje i szkolenia indywidualne, w ramach których pomagam przedsiębiorcom rozwiązywać problemy związane z działalnością internetową oraz doradzam w kwestiach strategii marketingowych i budowaniu marki osobistej. Dodatkowo prowadzę również firmę e-commerce sprzedającą akcesoria dla zwierząt domowych.

Poznaj mnie lepiej: Sprawdź moją historię