Podsumowanie działań biznesowych w 2020 roku | Mateusz Ferfecki

Wczoraj zakończył się rok 2020, więc pora na małe podsumowanie tego okresu, który w bardzo wielu aspektach mocno różnił się od poprzednich lat. Pewnie dla większości z Was był on w jakiś sposób wyjątkowy. U mnie właściwie wszystko zmieniło się o 180 stopni…

Zmiany w życiu prywatnym i biznesowym

Duże zmiany zaszły w moim życiu prywatnym: zmiana miejsca zamieszkania, stylu życia, nowe znajomości i relacje. Natomiast jeżeli chodzi o sprawy biznesowe w roku 2020, to była to seria ciągłych wzlotów i upadków, sukcesów i porażek.

Na początku roku przeniosłem działalność firmy do nowego biura. Zwiększyłem liczbę obsługiwanych klientów i stworzyłem stabilną sytuację finansową, która niestety nie trwała zbyt długo, bo… chyba nikomu nie trzeba przypominać o tym, co się zaczęło dziać w marcu. Od tamtej chwili wszystko przyspieszyło i zaczęło się dynamicznie zmieniać. Były lepsze i gorsze miesiące. Bardzo dużo się w tym czasie nauczyłem. Dzięki dobrej logistyce, przez najgorszy okres przeszedłem bez większych strat, chociaż teraz już wiem, że mogłem rozegrać to znacznie lepiej.

Co działo się w agencji?

Wprowadziłem do firmy wiele nowych narzędzi oraz procedur, które umożliwiały spokojną adaptację do warunków na rynku jak np. praca zdalna. W tym czasie kilkukrotnie zmieniał się także skład zespołu agencji Matezun. W lipcu wydałem swojego pierwszego ebooka pt. „Przewodnik po marketingu internetowym” i pracowałem nad powrotem do wyników sprzed spadku. Już we wrześniu udało mi się znacznie pobić mój rekord obrotu. Nowych zleceń zaczęło szybko przybywać, więc musiałem wprowadzać zmiany do oferty, abyśmy mogli ze wszystkim wyrobić.

IV kwartał zeszłego roku był bardzo dobry. Obroty ustabilizowały się na całkiem przyzwoitym poziomie, dzięki czemu mogłem zacząć myśleć o kolejnych tematach, aby lepiej dopasować się do sytuacji na rynku…

I tak właśnie rozpoczęły się 2 nowe projekty: studio multimedialne oraz projekt e-commerce, nad którymi będę mocniej pracował w najbliższych miesiącach.

O autorze

W wieku 14 lat rozpocząłem swoją przygodę z działalnością internetową. Prowadziłem wtedy kanał na YouTube. Na jego fundamentach zakładałem własne sklepy internetowe w branży gamingowej. Dzięki tym doświadczeniom nauczyłem się bardzo wielu rzeczy z dziedziny marketingu internetowego, co pozwoliło mi na założenie agencji interaktywnej Matezun. W ciągu kilku lat działania współpracowałem już z ponad 150 firmami z różnych branż.

Nauczyłem się wielu technik i strategii marketingowych, które można wykorzystywać do promocji marki. Dzięki zdobytej wiedzy prowadzę konsultacje i szkolenia indywidualne, w ramach których pomagam przedsiębiorcom rozwiązywać problemy związane z działalnością internetową oraz doradzam w kwestiach strategii marketingowych i budowaniu marki osobistej. Dodatkowo prowadzę również firmę e-commerce sprzedającą akcesoria dla zwierząt domowych.

Poznaj mnie lepiej: Sprawdź moją historię