Coś, o czym warto wiedzieć | Mateusz Ferfecki

Pracując w branży marketingu internetowego mam dostęp do wielu informacji i danych. Ciągle dostaję także wiadomości i telefony z pytaniami o to, czy podejmę się prowadzenia danego zadania. Czasami otrzymuję wręcz przerażające propozycje.

Nietypowe zlecenie

Kilka dni temu zadzwoniła do mnie pewna kobieta. Poszukiwała firmy, która poprowadzi dla niej kampanię na zasadzie marketingu szeptanego. Zadanie to miało polegać na pisaniu negatywnych opinii, wpisów, komentarzy na różnych witrynach, na temat konkurencyjnej dla niej firmy X, która rzekomo dodaje do swoich produktów trujący składnik.

Miało to na celu zniszczenie reputacji firmy X i zachęcenie jej klientów, do kupowania w firmie kobiety. Twierdziła ona, że ta informacja jest prawdziwa, ale oczywiście nie dało się tego potwierdzić… Ja oczywiście odrzuciłem to zlecenie. ALE skoro ktoś coś takiego zamawia… to znaczy, że ktoś to także wykona. A to już skłania do refleksji.

Wystarczy krótki czas pracy w marketingu internetowym, aby przestać wierzyć we wszystko, co widzi się w sieci. Wtedy zaczynasz dokładnie rozumieć, w jaki sposób powstają afery, plotki i fake newsy. Ktoś coś takiego zleca, ktoś wrzuca wpisy, nieświadomi ludzie udostępniają to dalej i nakręca się cała spirala.

Pewnie nigdy się nie dowiemy, ile afer powstaje właśnie w taki sposób, ale wiedza o tym, jak to wygląda, pozwala patrzyć na nie z innej perspektywy…

O autorze

W wieku 14 lat rozpocząłem swoją przygodę z działalnością internetową. Prowadziłem wtedy kanał na YouTube. Na jego fundamentach zakładałem własne sklepy internetowe w branży gamingowej. Dzięki tym doświadczeniom nauczyłem się bardzo wielu rzeczy z dziedziny marketingu internetowego, co pozwoliło mi na założenie agencji interaktywnej Matezun. W ciągu kilku lat działania współpracowałem już z ponad 150 firmami z różnych branż.

Nauczyłem się wielu technik i strategii marketingowych, które można wykorzystywać do promocji marki. Dzięki zdobytej wiedzy prowadzę konsultacje i szkolenia indywidualne, w ramach których pomagam przedsiębiorcom rozwiązywać problemy związane z działalnością internetową oraz doradzam w kwestiach strategii marketingowych i budowaniu marki osobistej. Dodatkowo prowadzę również firmę e-commerce sprzedającą akcesoria dla zwierząt domowych.

Poznaj mnie lepiej: Sprawdź moją historię