Na początku roku zdałem sobie sprawę z tego, że muszę wprowadzić u siebie duże zmiany organizacyjne, ponieważ w ostatnim czasie ciągle miałem wrażenie, że nie panuję nad sytuacją. Z powodu ogromnej ilości spraw na głowie, tylko reagowałem na to, co się dzieje wokół, zamiast planować do przodu i się rozwijać.
Od czego zacząłem?
Byłem zapracowany, przemęczony, a i tak ciągle się z niczym nie wyrabiałem. Szybko się przekonałem, że wcale nie był to tylko chwilowy okres, czy efekt złej organizacji czasowej. Powodem jest to, że właściwie na każdy dzień, mam do zrobienia więcej rzeczy, niż człowiek może fizycznie zrobić, nawet gdyby pracował przez całą dobę.
W związku z tym postawiłem sobie bardzo ambitny cel na I kwartał 2021 roku – automatyzacja i delegacja wszystkiego, czego nie muszę robić osobiście. Przygotowałem sobie listę czynności, które wykonuję, podzieliłem je według priorytetów i zacząłem myśleć, jak tu je zautomatyzować lub oddelegować do innej osoby w firmie. Zacząłem od bardzo prostych spraw jak np. podlewanie roślin w biurze.
Duże zmiany wprowadziłem w procesach pozyskiwania klienta oraz wyceny projektów, na które poświęcałem zdecydowanie zbyt wiele czasu. Przygotowałem już procedury i kalkulator, który umożliwia wyliczenie kosztów usługi bez konieczności indywidualnego wyceniania każdego zlecenia.
Jakie zmiany wprowadziłem w firmie?
W tym tygodniu wprowadziłem bardziej rozbudowane cenniki ofertowe, wypracowane na bazie wszystkich zleceń, które do tej pory prowadziłem. Znacznie przyspieszyło to proces wyceny projektów oraz odpowiadanie na zapytania o ofertę.
Utworzyłem też nowe reguły zarządzania wiadomościami email, dzięki czemu w tym tygodniu doszedłem do momentu pustych skrzynek odbiorczych, co nie zdarzało się u mnie od… chyba ponad roku. W planach na przyszły miesiąc jest automatyzacja przede wszystkim komunikacji i spraw formalnych, takich jak umowy, rozliczenia itp.
W międzyczasie realizuję proces rebrandingu w MATEZUN.com – Agencja Interaktywna. Do tej pory ta marka nie była zbyt wyrazista. Postanowiłem wszystko uporządkować, wypracować spójny styl, aby wkrótce móc rozpocząć działania na większą skalę, kiedy już zakończę obecny proces automatyzacji. Będzie się dużo działo w tym roku!
Podsumowując, nowe reguły pozwalają mi powoli odzyskiwać czas, który do tej pory traciłem na niepotrzebne czynności. Dzięki temu mogę go teraz przekierować na inne obszary i zwiększyć tempo rozwoju i skalę działania. Już teraz widzę, że dzięki temu będę w stanie obsługiwać znacznie więcej nowych klientów, niż wcześniej zakładałem.
O autorze
W wieku 14 lat rozpocząłem swoją przygodę z działalnością internetową. Prowadziłem wtedy kanał na YouTube. Na jego fundamentach zakładałem własne sklepy internetowe w branży gamingowej. Dzięki tym doświadczeniom nauczyłem się bardzo wielu rzeczy z dziedziny marketingu internetowego, co pozwoliło mi na założenie agencji interaktywnej Matezun. W ciągu kilku lat działania współpracowałem już z ponad 150 firmami z różnych branż.
Nauczyłem się wielu technik i strategii marketingowych, które można wykorzystywać do promocji marki. Dzięki zdobytej wiedzy prowadzę konsultacje i szkolenia indywidualne, w ramach których pomagam przedsiębiorcom rozwiązywać problemy związane z działalnością internetową oraz doradzam w kwestiach strategii marketingowych i budowaniu marki osobistej. Dodatkowo prowadzę również firmę e-commerce sprzedającą akcesoria dla zwierząt domowych.
Poznaj mnie lepiej: Sprawdź moją historię